Generalforsamling

Lørdag 26. april 2025

Referat fra generalforsamling

28 parceller tilmeldt til generalforsamlingen, heraf 1 ved fuldmagt. Tilstede var hele bestyrelsen.

Pkt. 1 Valg af dirigent
Formanden bød velkommen og bad om forslag til dirigent. Christian Prise, Strandbakken 11 blev foreslået af bestyrelsen og valgt. Christian konstaterede herefter, at generalforsamlingen var rettidigt indkaldt. Han oplæste herefter dagsordenen for mødet.

Pkt. 2 Valg af stemmeudvalg
Jette Jønsson og Kurt Bøg og Lise Mogensen 

Pkt. 3 Bestyrelsens beretning
Formanden præsenterede bestyrelsen.
Formanden oplæste bestyrelsens beretning. Beretningen kan læses på grundejerforeningens hjemmeside https://gf-strandhoejgaard.dk/

Spørgsmål til formandens beretning: Der var ingen spørgsmål til denne.

Beretningen blev herefter godkendt af forsamlingen.

Pkt. 4 Regnskab
Kasserer Connie Hjorth gennemgik regnskabet for 2024 og fremlagde herefter budgettet for 2025.

Spørgsmål til regnskabet: Der var ingen spørgsmål.

Både regnskab og budget blev godkendt.

Pkt. 5 Indkomne forslag (vedtægter og vejrenovering, se separat bilag)
Vedtægtsændringer:
Bestyrelsen foreslår ændringer af vedtægterne, primært sprogmæssige ændringer og tilretninger, så de fremstår mere up-to-date og flytning af tekst mellem de enkelte vedtægtspunkter. Vi stemmer om ændringerne et ad gangen.

Spørgsmål til §5 – hvordan defineres ”hver ejer” – svar at det er pr. ejendom.

Spørgsmål til §11 – hvorfor er der ændret teksten ”kritisk” – svar at revisorer i sig selv skal være kritiske.

Spørgsmål til §12 – er reglerne om støjende værktøj gældende for hele året eller kun sommerhalvåret – svar at det er hele året

Spørgsmål – har vi haft en jurist til at gennemgå ændringerne generelt – svar at det har vi ikke, da vi som nævnt primært ser det som sproglige tilretninger. Input om at det nedstemmes, og det gennemgås med jurist til næste år. Det er dog stillet som forslag, der skal stemmes om et ad gangen jf. varsling af generalforsamlingen.

Spørgsmål – hvor høje må træerne være – svar at det hører til under kommunen, hegnslov mv. Der ligger info på hjemmesiden og vores dueslag.

Forslag 1-3-4-5-6-7-8-9-10-13: 28 stemte for, 0 imod, 0 blank
Forslag 2: 27 stemte for, 1 blank
Forslag 11: 23 stemte for, 5 imod
Forslag 12: 24 stemte for, 1 blank, 3 imod
Alle 13 forslag er derfor godkendt.

Vejrenoveringen – forslag nr. 14:
Bestyrelsen stiller forslag om ny asfaltering af vores veje.

Udgift jf. tilbud 765.000 kr. Vi har pt. 435.000 kr. på vejkontoen og 110.000 kr. fra anden konto, som kan afsættes til vejprojektet. Resterende beløb 220.000 kr. foreslås, at vi låner i vores bank. Det er vores ønske at tilbagebetale med ca. 60.000 kr. årligt.

Spørgsmål til belægningstypen = som nuværende
Spørgsmål til finansieringen = input om skal grundejerne betale deres del fremfor at foreningen skal låne hele beløbet
Spørgsmål til at vi pt. ikke kender omkostningen i banken = de kan ikke give svar før vi har lavet selve ansøgningen
Spørgsmål til om kommunen har nogen planer om opgravninger i fremtiden = det har vi ikke spurgt til
Spørgsmål til hastighedsdæmpende foranstaltninger = har sit separate punkt

22 stemmer for, 3 stemmer imod, 3 stemmer blankt. Forslaget er hermed godkendt

Arbejdsgruppe om fartdæmpende foranstaltninger – forslag nr. 15
Forslaget trækkes tilbage

Pkt. 6 Fastsættelse af kontingent
Der er ikke fremsat forslag om ændring af kontingentet. Det er derfor fortsat 1.000 kr.

Pkt. 7 Valg iflg. Vedtægterne

a. Valg af kasserer
Connie Hjort ønsker genvalg og blev valgt
b. Valg af bestyrelsesmedlem bestyrelsen
Unni Berthelsen ønsker genvalg og blev valgt
c. Valg af 2 suppleanter
Jeanette Rosenkrantz Rasmussen og Ricardo Nielsen ønsker begge genvalg og blev valgt
d. Valg af revisor
Per Friis ønsker genvalg og blev valgt
e. Valg af revisorsuppleant
Nina Hagengren ønsker genvalg og blev valgt

Pkt. 8 Eventuelt (herunder kan der ikke træffes beslutninger)
John Madsen: Input om fartdæmpende foranstaltninger. Der køres alt for stærkt på Strandlystvej, hvor der samtidig er meget gående trafik ned til stranden. Anbefaling til bestyrelsen om at der nedsættes en arbejdsgruppe, der ser på problematikken på alle foreningens veje.  Bestyrelsen vil gerne kigge på det og vil gerne stille med en person til gruppen. Kurt foreslår en tælling af den reelle trafik. Opfordring til, at man melder sin interesse til bestyrelsen, hvis man vil være med i gruppen.

Jesper: minder om ordensreglerne ud fra input i løbet af året – herunder skraldespande skal stå på egen grund og at der ikke henstår permanent parkerede biler i rabatten samt at overholde tidsrummet for hvornår man benytter larmende redskaber. Opfordring til at man i første omgang tager dialogen med sine naboer.

Nina: Opfordrer til at man selv samler op efter sine hunde. Input til at vi stiller små skilte op.

Dirigenten takker stemmeudvalget og takker for god ro og orden.

Formanden takkede for godt møde.

Se mere her

nabohjaelp-logo
Nabohjælp

Nabohjælp er et effektivt redskab i kampen mod de mange indbrud, som hvert år begås i Danmark.

Læs mere
hjertestarter-logo
Hjertestarter

Som nogen måske har observeret har hjertestarteren været opsat ved Søstjernevej.

Læs mere
facebook_button
Vi er på Facebook

Mød os på facebook hvor vi internt kan sælge, bytte, købe, give væk, kommunikere sammen og meget mere.

Besøg siden
Scroll to Top