Beretning GF Strandhøjgård søndag den 19 april 2020
Det har været et år uden de store opgaver. Vi har stadig kontakt til kommunen om trafikdæmpende foranstaltninger og forhold ved parkeringspladsen ved stranden, som dog er henvist til Kystdirektoratet.
I forbindelse med indkøb og opsætning af Nabohjælpskilte havde vi en kontakt til kommunen om skiltning i området. Vores ønske er at få lovlige 20km skilte i vores område.
Det blev lovet at en fra kommunen ville besigtige vejene indenfor den nærmeste fremtid, men selv efter flere rykkere har kommunen ikke svaret tilbage.
Vi valgte derfor ikke at vente på svar, men satte Nabohjælpskiltene op på vejskiltene, hvor der også er farttavler.
Vi har før opfordret til at melde sig til Nabohjælp og vi følger op på det løbende.
Vi har fra Trygfonden fået tilbud om at få en ”Indbrudsekspert” ud til et møde, hvor de vil komme med et oplæg på cirka en times varighed.
Vi foreslår at det bliver lagt ind i programmet for næste generalforsamling – enten før eller efter – da der er krav om minimum 20 deltagere til mødet, hvis de skal komme.
Og så lige for at forklare ”indbrudsekspert”. Det er en person, som kan fortælle om, hvordan man garderer sig imod indbrud.
Sidste år startede vi et samarbejde med de 4 andre GFére i området om indkøb af enhjertestarter til en investering budgetteret til 50.000 kr., og til hver forening 10.000 kr. Som man nok har konstateret blev den opsat kort før Jul på hjørnet af Søstjernevej.
Regningen for etableringen af dette samarbejde er på knap 9.000 kr., men kan først ses i 2020 regnskabet.
I den forbindelse havde vi mange gode snakker om forholdene i sommerhusområdet og hvad man ellers kunne samarbejde om. Der er afsat et møde til april i år, men det bliver formentlig rykket på grund af den aktuelle situation med Covid-19 og de foranstaltninger, som lige nu virker.
De næste temaer vi har på dagsordenen er : Opsætning af flere hjertestartere, store skraldebiler og slid på de private veje, hastighedsreguleringer på vejene, vejbump eller vejchikaner, diger, både m.v. på stranden, nabohjælp.
Lige i skrivende stund har vi modtaget tilbud om fibernet i området, da man skal starte op i Dalby Huse. Det er et forhold vi vil behandle i bestyrelsen, når det igen bliver muligt at afholde møder. Se i øvrigt nedenstående notat om fibernet.
Fællesarealerne bliver passet som hidtil og fungerer fint, og ellers må medlemmerne melde tilbage til bestyrelsen, hvis noget skal gøres anerledes. Vi har indkøbt skilte til markering af Grundejerforeningens områder. Det er af informativ karakter og skiltene vil blive opsat i foråret, når frosten er af jorden og vi har skaffet de standere skiltene skal monteres på.
Vi forventer at vores græsaftaler med stier og boldbane bliver fornyet som tidligere år.
Der er lagt sten ved fællesarealet ved Stranddyssen. Det var Håbet, som lavede denne opgave, men da han samtidig skulle leje en rendegraver, blev det nok noget dyrere end vi havde forventet.
Da der sent i efteråret var meget vand på fællesarealet ved stranden måtte vi bestille en spuling af brønden der og straks viste effekten sig, og vandet forsvandt.
Vejene ser rimelige ud, men nogle steder har rabatten det ikke alt for godt. Vejreflekser bliver kørt ned og rabatten bliver kørt op. Det skyldes blandt andet renovationens store biler, men andre kører heller ikke lige pænt og hensigtsmæssigt i området.
Vejfonden er nu på 230.000 og efter generalforsamlingen hensættes atter årets overskud til fonden, som herefter vil være på 290.000.
Asfalteringen blev etableret i 1999 til en udgift på kr. 544.860 som blev finansieret ved et lån i Jyske Bank på kr. 554.670, og skulle afvikles over 15 år. I regnskab 2016 fremgår det at lånet er færdigbetalt.
Med hensyn til rabatten, så husk at det grundejeren pligt at holde rabatten.
Til Sank Hans sidste år var der mødt rigtig mange mennesker frem og vi havde en hyggelig aften. Tak endnu en gang til Michael for indsatsen med Sankt Hans bålet.
På nuværende tidspunkt kan vi ikke love at det bliver muligt at holde Sankt Hans, men mere om det senere.
Vores information går gennem vores hjemmeside, som vi opdaterer når det er aktuelt, men samtidig lige lidt reklame for vores Facebookside, som også bliver fulgt af en del beboere.
Vores økonomi er jo rigtig sund, og det årlige overskud eller det meste af det overgår til vejfonden, som tidligere omtalt. Så når vi skal renovere veje næste gang, skal vi ikke ud og låne penge.
Jeg vil slutte af med at takke bestyrelsen for et godt samarbejde igennem året og overlader hermed beretningen til debat og forhåbentlig godkendelse.
Tak for ordet